Sunday, December 27, 2009

Jeg vil bli en bedre person- Året som kommer(og et tilbakeblikk på året som gikk)

Jeg sitter å tenker på hva jeg alltid sier til meg selv:
"Jeg skal spare mer penger"
"Jeg skal begynne å trene, eller i det minste ikke være så usunn"
"Jeg skal være flink og spise frokost"
"Jeg skal lese alt pensum før en forelesning, og lese kjempe bra til eksamen, eller jobbe kjempe hardt på denne innleveringa"
"Jeg skal ikke baksnakke, og jeg skal alltid være ærlig"

Vel,jeg baksnakker litt enda, leser ikke nok pensum, spiser bare usunnt, kaster bort penger i tid og utid...Jeg skulle ønske jeg var flinkere til å holde det jeg lover meg selv.

Nå sitter jeg her og tenker på hvordan jeg denne gangen skal få det til. Jeg merker jo at jeg har forandret meg litt. Jeg tenker mer over hva jeg sier og hva jeg gjør.
Jeg merker jo at jeg savner menneskene jeg ikke ser så ofte, men jeg er jo ikke flink til å holde kontakten med dem. Det vil jeg forbedre. For hvis jeg bryr meg om dem, er det ikke bra at jeg viser det, istedet for å la dem tro at jeg har glemt dem? jo, det er det så absolutt.

Hvis jeg ikke sløser bort pengene mine, så kan jeg jo få spart opp til en ny USA tur. Det er noe jeg vil mer enn...veldig mye annet jeg vil!!!(Ja, jeg vet at siden jeg skal bli lærer, så er det grunn til å bekymre seg for setningsoppbygningene mine...Det vil jeg også forbedre!!!)

Så har jeg lyst til å bli mer ærlig. I stedet for å late som ingen ting, så vil jeg være i stand til å si f.eks: "jeg er uenig i det du sier, og jeg syns at du har gjort noe som kan såre andre, og det vil jeg at du skal tenkt over".

Når jeg ser tilbake på året som gikk, så er det helt utrolig hvor mye som kan skje på ett år. Året startet med drama i tredje klassen, og så blablabla..Ikke sant? det temaet er så utsnakket at det er grusomt, så dere får ha meg unnskyldt. Jeg vil bare si at jeg nå husker det på en helt annen måte. Nå er det ikke klassemiljøet det handler om, men meg selv og tanken på alt man ikke har trengt å gå igjennom, om man bare SNAKKET ut med folk.
For dere som leste mitt "småsinte" innlegg mot en person her for en stund siden, så vil jeg bare si at grunnen til at det ble slettet er fordi jeg fikk snakket ut med denne personen, og det viste seg at alt var en idiotisk misforståelse. Jeg har bedt om unnskyldning for det, og alt er bra igjen på den fronten. Det er jeg veldig glad for.

Så ja, resten av året. Jeg var i USA på en fantastisk ferie, Jeg har vært på TO Green Day konserter, flyttet inn i en kjempefin leilighet, begynt på et bra studie, og møtt veldig mange hyggelige folk (som jeg savner, selv om jeg bare har hatt juleferie en liten stund). Jeg har feiret en fin jul med familien min så langt, jeg fikk mye fint til jul. Nå gleder jeg meg til å se møte resten av familien min når jeg drar til Storvika. Så skal jeg besøke JT, og lese på den grufulle matte eksamen.
Jeg skal også spise så mye sjokolade som jeg vil, siden jeg skal bli sunn på nyåret^^
Kanskje jeg blir mer motivert hvis jeg skriver om det i bloggen min.

Så håper jeg at jeg får startet det nye året med å feire Camilla sin bursdag, og at jeg står på matte eksamen!

No comments: