Saturday, August 25, 2007

23 august

23 august
i går, den 23 august, dro jeg å lori til st.james i halv åtte tia. hun skulle på jobb, å jeg skulle besøke den danske utvekslingsstudenten louise. vi satt å prata ei god stund, så kom lori å henta oss, vi dro på skolen for å få timeplanen vår...min så helt skakk ut!skolesystemet her e sånn at de har trimester,altså hvert trimester er 12 uker. på et år har vi 15 fag, fem fag hvert trimester. disse fem fagene har vi vær dag i tolv uker, å ette kan man fort bli lei av. jeg hadde tre av fem fag i første trimester som var engelsk fag, teknisk engelsk,minnesota authors å american litterature! jeg ville ikke ha noen av de fagene! andre trimester var ikke noe bedre, det var american government, law å noe annet tull....meste parten av fagene ville jeg ikke ha i det hele tatt! tenk ha tre timer engelsk(med noe totalt uinteressant!) hver dag i tolv uker!vi dro hjem, jeg å louise fant ut at vi skulle se oss om i St.James, så vi dro nå ned til byen...å GJETT HVA!!! jeg har sett min FØRSTE boulevard!!!!!!!for de som virkelig kjenner meg, vet hvor stort det var for meg! særlig sia den het....Armstrong Boulevard...oh...the irony...jeg elsker amerika!hehe(Helt tilfeldig, å det er ikke tull engang, er at jeg i skrivende stund helt randomly hører på boulevard of broken dreams)så dro vi ned på jake's å spiste pizza, den innehold i alle fall et par oster!etterpå dro vi på biblioteket, hvor jeg logga på nettet å prata med Monica.vi dro tilbake senere å dagen for å få det sjemaet fiksa...nå ser timeplanen slik ut:trimester 1: american government, foods for tought,geography A,advanced Composition, youth services.trimester 2: psychology, sociology,public speaking, video production, computer applications.trimester 3: youth services, explore arts and crafts, foods and nutrition,mythology, geagraphy Byouth services er der jeg går inn på barneskola å hjelper til. lærer unger å lese å skrive osv, jeg syns det høres gøy ut.så dro jeg å lori hjem å henta scott, dro vidre til ei lite spisested som heite bergen. vi møtte noen damer som jobber med lori, å mennene deres... vi sto uten for å venta i to timer for det var så fullt der, å vi sto nu å prata om alt mulig rart. alle va veldig interessert i å prat me me, d va nesten litt komiskt...vi hadde da kjempe artig! hehe, d kom ei dame å en mann som sikkert hadde drukket littegrann bort til meg...de fant ut at e va utvekslingsstudent, å de fortalt at de hadd hatt en utvekslingsstudent fra norge før ei god stund sia...e va visst hjertelig velkommen til å bo hos dem, å de sku nu lær me å kjør osvosv, ho dama sto å hold rundt me hele tia!(ho het faktisk mary armstrong)etter ei stund så e et skilt som d sto"velkommen to Bergen", d va ganske kult!da vi endelig kom inn, så jeg med en gang et skilt som det sto "Doorway to Norway". det liker jeg veldig med Minnesota, det er så utrolig MANGE tilknyttninger til Norge....jeg har enda IKKE møtt noen her som ikke hadde beste/olde foreldre eller noe i den duren som var i fra Norge! det er helt sykt! å det gjør jo meg enda mer interessant for dem!vi spiste, prata å lo...jeg ble nok veldig populær i går kveld, hehe, det var dritgøy!da vi kom hjem var jeg drittrøtt, men andrea fikk besøk av de to venninnene sine å gutten fra Norge, så det ble movienoght i stedet for å legge seg...vi så ghostship...såååå kunne jeg endelig sove!

No comments: