Saturday, May 30, 2009

Dobbelmoral?

Fikk en kommentar på mitt siste innlegg om at jeg er litt dobbelmoral...
Kanskje du/dere har rett? Vil at dere skal vite at jeg skjønner at det er to sider til hver sak.

Jeg er ikke et perfekt menneske, og når jeg får ut ting, og får ting på avstand så kan det jo godt hende at jeg kommer unna det med et helt annet synspunkt.

Jeg trives ikke i klassen, jeg gleder meg til å begynne på nytt...
Det er folk som irriterer meg, det er ting som irriterer meg.
Ja, jeg kunne gjort noe mer, jeg kunne tatt første skrittet for å forbedre ting.
Jeg kunne sagt i fra om ting som plager meg, jeg har ikke prøvd nok. Har DU?

De gangene jeg har gjort det så har jeg prøvd å forklare ting på en fin måte.
"Jeg, som student er desverre ikke i stand til å skrape sammen 3000 kr på en mnd."
"Det har du vært klar over JÆVLIG lenge, det er faen ta ikke vårt problem!"

Prøvde å forklare hvorfor man tok ting i russeavisa dårlig på en fin og saklig måte, men ble ledd rett i trynet av tilbake..
Hvis noen sa: "ja, jeg skjønner at du kanskje kan se på det sånn, men det er ikke sånn ment. Det er bare en spøk, så du må ikke ta det så personlig, det er ikke ondt ment. Det er bare for gøy". Hadde du sakt det til meg face to face, så greit.
Jeg skjønner hva dere mener med det dere sier om russeavisa, ja, vi må kunne ta en spøk. Med det som sto, og måten folk har vært på, så føler man at de har tenkt "Greit, nå skal de få fordi de aldri gjør en drit" eller noe i den retningen..


Ingen kan vel nekte for at folk har en dårlig måte å snakke til hverandre i klassen på?

Jeg skriver IKKE denne bloggen for noen andre enn meg selv, for å få det ut, eller av den enkle grunn at jeg kjeder meg. Jeg har sett blogger og kommentarer i vilden sky, som sier at vi ikke tar intiativ, eller andre som vil spy av all syyytingen vår.

Folk forsvarer seg selv ut i fra hva de har lest her, som om de har tatt det som et angrep på dem og deres venner. Vet dere hva? Liker dere ikke det jeg sier, så la være å lese i bloggen min da. Jeg skriver hvordan jeg oppfatter ting, og hva jeg føler i øyeblikket jeg skriver. Ikke noe mer. Sier ikke at jeg har rett. Sier hva jeg syns, det er det jeg har oppfattet som poenget bak blogging...

Føler at alle tar ting de leser feil, noe som selvsagt er lett når man leser om ting, i steder for å snakke om det. Var noen som trodde vi var i mot at de brukte så mye av klassekassa. Nei, jeg driter i hva dere får i fra klassekassa. Jeg klager på at jeg har fått beskjed om at jeg ikke fortjener noe. Jeg hadde krav på depositumet mitt, jeg fikk det. Jeg var happy. Jeg var med på juleballet og jeg solgte blablabla, så jeg mener at jeg også fortjener å få være med på en busstur sponset av klassekassa osv. Og det har jeg jo fått..Er fornøyd da. Hvor kom det fra at vi var misfornøyde med hva andre fikk?
Vi snakka om det, å da virket det nå som om at vi fikk avklart den saken. Det var ikke verre liksom.

For å si det sånn: Om du kom hjem til meg, så film å joina på jentekveld med "mine venner" så hadde det nok blitt kjempe koselig. Du er herved invitert!:P
Jeg har ikke noe personlig i mot noen, og tror faktisk de fleste kunne vært gode venner, i alle fall venner. Det ble nå aldri sånn, så jeg trenger ikke være med i den andre "gjengen", men jeg ville likt om vi kunne vært mer vennlige mot hverandre...JA, jeg kunne gjort noe med det og, jeg vet det..jeg bare sier det. Du kunne og gjort noe...Kanskje vi kunne ha møttes på halvveien?
Jeg har faktisk flere ganger satt meg ned alene sammen med andre, har flere ganger opplevd å ikke bli snakket til i det heeele tatt...Ja, jeg prøvde å snakke med dem. Kom ikke lengre med det...

Kall meg gjerne gal, men føler at vi ikke liker hverandre på grunn av misforståelser og annet tull...

Kanskje vi burde finne på noe spesielt sammen når skola er ferdig?

Jaja, håper at all ramblinga mi har oppklart noe?Ikke godt å vite, er stuptrøtt^^
Har jeg fått fram at jeg vet at jeg har feil i ting og, å at jeg ikke har noe personlig i mot folk?

Håper dette er siste gangen jeg blogger om dette:)
I stedet for å bitche videre om noe dere kanskje har tolket feil her...Kom heller å se en film med meg, eller...eller spør i hvertfall hva jeg mente med det.

Deal?

12 comments:

C said...

jeg synes absolutt vi burde finne på noe,alle sammen, en siste gang før skoleslutt:)

Hizz10n said...

Bra:)
Har du noen ideer?

C said...

nei, egentlig ikke:p men grilling eller noe sånt?

Anonymous said...

du sier du bare skriver blogg for din egen del osvosv. Men jeg tror nok at alle skriver blogg for samme årsaker. så når andre har skrevet blogginnlegg som "svar" til dine innlegg,så er det jo fordi at dem også vil blåse ut om hva de føler. Du begynte med å skrive et blogginnlegg uten å snakke,så hvorfor skal ikke andre gjøre det samme?

Brita said...

Jeg har sagt det før og sier det igjen.. brenne tysk-og mattebøker? :p

Hizz10n said...

Brita og Camilla: Jeg er helt enig...
Grillfest i fjera der vi brenner stygge bøker?

Anonym: Folk kan skrive hva de vil. Om de gidder å lese dette så håper jeg i alle fall at en del ting har blitt oppklart.

Ellen Marite said...

Fint (og litt trist) innlegg, fikk klarthet i en del ting nå:p Det eneste jeg vil "kommentere" er at jeg SA "jeg skjønner at du kanskje kan se på det sånn, men det er ikke sånn ment. Det er bare en spøk, så du må ikke ta det så personlig, det er ikke ondt ment. Det er bare for gøy" (noe lignende) til deg på bussturen til 16. mai, men du og JT bare snudde dere og ignorerte meg:p Men jo, jeg kunne prøvd å ta det opp senere, når det ikke lenger var så ferskt og sårt.

"Jeg skjønner hva dere mener med det dere sier om russeavisa, ja, vi må kunne ta en spøk. Med det som sto, og måten folk har vært på, så føler man at de har tenkt "Greit, nå skal de få fordi de aldri gjør en drit" eller noe i den retningen.." Det vet jeg ingenting om, jeg var ikke med å skrev akkurat den bolken i avisa. Men på meg kan det virke som at de som skrev den skrev det første og beste de kom på om folk. Det er jo en del typiske ting som har kommet fram om folk gjennom året som vi mobber hverandre med: Atheena slår, Mads er whipped, Camilla er sladrekjerring, Hanne Lore bare drikker hele tiden, Maiken er slutty, jeg skulker... og så videre. og så ble det brukt. Avisa var virkelig hastverksarbeid på alle måter:p

Jeg skulle gjerne sagt dette til deg face-to-face.. men det blir ikke før tirsdag og jeg er ALT for utålmodig:p så det beklager jeg. Og som ting vi kan finne på.. Vi må jo ha noen penger igjen? Hva med å ta en helg på hestøya?

Hizz10n said...

Ja, jeg husker du sa det, men etter all latteren tok jeg vel det ikke like seriøst... Var ganske...skuffet..eller noe i den retningen, men det er jo ikke din feil..(Er ikke glad i å være fornuftig hvis jeg er sur, det kommer som regel når jeg har roet meg ned, å inrømmet at jeg kanskje overreagerte..) Sorry:(

Ja, enig. Syns det er kjipt at det ble sånn hastverk. Jeg skulle gjerne likt at vi hadde mer tid, å jeg hadde gjerne hjulpet til også. Jeg følte at jeg ikke hadde noe å bidra med da de lagde den avisen, men hadde jeg visst at hva som skulle være med av personopplysninger, så er det jo folk jeg kjenner bedre enn andre, så jeg kunne jo vært til hjelp der.

Den der Oscar greia, vel de hadde sånn i Usa også, men der fikk hele klassen stemme på hvem de syns var sånn og sånn...Hadde kanskje blitt like resultater, men jeg syns allikevel det var gøy å være med på det da...

Anyway, er definitivt med på tur til Hestøya<3

Ellen Marite said...

Oscargreia var definitivt det verste, herregud. Men uansett, det du sier om at du kunne vært med, joda, for så vidt. Da vi valgte russenavnene passet vi jo på å ha "klikkene" i klassen representert. Det skulle definitivt vært sånn i russeavisen, men det ble ikke tid. Så det ble bare som det ble..

Tror vi får stemme HEstøya opp som forslag. Jeg aner ikke hvor mye penger vi har igjen osvosv, men vi finner vel ut noe:p Og noe må iv jo ha tjent inn 16 mai?

Hizz10n said...

Du skulle trodd det ja:P

Ja, men da syns jeg at vi stemmer for det da:)

Chriiistel said...

Tur til Hestøya har jeg prata om hele tiden, fordi på en så liten plass er vi nødt til å være sammen! Og jeg tror en slik tur hadde blitt kjempegøy for alle!! :)

Vi har 15 000 igjen på klassekontoen, og da tror jeg ikke at vi har fått pengene vi tjente 16.mai enda :p

Jeg stemmer hvertfall også for tur til Hestøya! :D

Hizz10n said...

Goodie:)